Microsoft Dynamics 365 CRM sikrer Verdo en solid vekst

Nytt CRM-system gir kryssalg

Markedsdirektør Tine Lind i Verdo

Markedsdirektør Tine Lind i Verdo, forteller om økt ordreinngang etter at energiselskapet implementerte Microsoft Dynamics 365 CRM. Foto: We are Story

Verdo er et energiselskap som ønsker å være noe mer enn en strømleverandør. Målet er i bli en teknologibedrift innen energibransjen. Samtidig har Verdo en tøff vekststrategi med mål om å omsette for 3 milliarder danske kroner i løpet av 2018. Det tilsvarer ne topplinjevekst på 10 prosent fra foregående år.

For å nå dette ambisiøse målet, var det nødvendig å styrke ordreinngangen – pipeline om du vil – og etablere den digitale kundereisen. Dessuten ønsket Verdo å forbedre kundeservicen med økt personalisering, samt styrke samarbeidet mellom salgsavdelingen og markedsavdelingen.

Verdo valgte Microsoft Dynamics 365 CRM-porteføljen. Målet var å få på plass KPI-styrte prosesser, som sikrer en likeartet og gjennomsiktig pipeline på tvers av avdelingene og dermed få bedre muligheter for kryssalg. Dessuten ville Verdo sikre seg solid forankring i organisasjonen med implementering og utvikling i tett samarbeid med brukerne.

Her i videoen kan du høre direktør for digital markedsføring, Trine Lind, snakke om resultatene Verdo har fått med Dynamics 365 CRM. I tillegg forteller Lind om hvordan Verdo knuste sin egen prosjektplan og landet implementeringen problemfritt før tiden.

 

Veien videre

Vil du ha inspirasjon til din bedrifts neste digitale skritt? Last ned brosjyren "Innfri ditt digitale potensial". Her får du en rask innføring i de fem viktigste temaene og gevinstene som følger.

 

Se også video med Microsoft-direktør Bo Møller, som er ekspert på Dynamics 365-løsningene, der han gir råd om hvordan man skal det neste digitale skritt, og les mer her.