Flere og flere betalinger blir mobile – kan POS-systemet ditt håndtere det?

De siste årene har vi sett mange forskjellige betalingsmuligheter dukke opp i detaljhandelen. Hvis kundene ikke kan betale med sin foretrekkende betalingsløsning, risikerer du at de går i en annen butikk.

Payment

Kan virksomheten din implementere de siste betalingsløsningene, når de kommer på markedet? Eller innebærer hver eneste nye løsning at du må finne mer penger i budsjettet til kostbare implementeringer og oppdateringer? Da er det på tide å få oppgradert Point of Sale-utstyret ditt.

En undersøkelse fra Juniper Research viser at antallet mobile betalinger på globalt plan, vil stige med 30 % i løpet av 2017. For her i Norden ser det ut til at vi ligger foran gjennomsnittet på dette området. Med DNB`s Vipps, har over 1.3 millioner nordmenn lastet ned betalings-appen, og i Danmark har Danske Bank regnet ut at 9 av 10 danske smartelefoner har lastet ned deres app. Et eksempel fra Danmark var 738.000 tusen transaksjoner i løpet av en og samme dag, en gang i april i fjor med appen MobilePay.

– MobilePay overgår fortsatt vår villeste fantasi. Samtidig kan vi se at løsningen er i markant vekst i fysiske butikker og nett-butikker. Banebrytende funksjoner som bonus og grønne kvitteringer har også en fin fremgang, forteller sjefen for MobilePay-divisjonen, Mark Wraa-Hansen i en pressemelding.

Visa-kortets plastmonopol er brutt

Samtidig kan vi se at tjenester som Apple Pay og Google Wallet blir mer og mer utbredt i verden. Kanskje vil vi snart se de første butikkene som tar til seg iPhones betalingsløsning, ettersom Apple dominerer dette markedet. En undersøkelse viser at  mer enn 75 % av den mobile internettrafikken i Danmark kommer fra en iPhone.

3 tegn på at det er på tide å skifte ut betalingsløsningen:

1. Du blir nødt til å skifte kortterminal ved hver eneste nye oppdatering

2. Du opplever at flere og flere kunder spør etter betalingsløsninger, som du ikke tilbyr.

3. Du må bruke mange ressurser på implementering og oppdateringer av ditt Point of Sale-utstyr, for å implementere nye betalingsmetoder.