Powered by DXC Technology
  • Om TransformationTools
  • NO DK SE
  • Temaer
  • Manufacturing
  • Retail
Søk
    • Automasjon
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Endringsledelse
    • Internet of Things
    • IT-utvikling og løsninger
    • Persondata | GDPR
    • Sikkerhet
    Teknologi

    Nye teknologier leverer konkurransefortrinn

    Hvordan kan selskaper oppnå innovasjon med virtuell og utvidet virkelighet? Hvilken verdi kan droner tilføre? Og hva med kunstig intelligens? Få svarene her.

    CIO teknologi

    Nye teknologier enhver CIO bør kjenne til

    Hvilke nye teknologier bør enhver CIO kjenne til? Få svarene her.

    Teknologiens superhelte

    Kjenner du til teknologiens superhelter?

    Digitale plattformer bygges raskt ved hjelp av teknologiens superhelter. Hvem er de og hva slags superkrefter har de? Bli kjent med dem her.

    Les flere artikler om Automasjon
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Styrk din detaljhandelsvirksomhet med AI i skyen

    Et modulbasert detaljhandelssystem for kunstig intelligens hjelper deg med å komme tettere på kundene, gir mye funksjonalitet utenfor boksen og oppdateres automatisk.

    Teknologi

    Nye teknologier leverer konkurransefortrinn

    Hvordan kan selskaper oppnå innovasjon med virtuell og utvidet virkelighet? Hvilken verdi kan droner tilføre? Og hva med kunstig intelligens? Få svarene her.

    AI

    Gartner spår fremtiden for AI-teknologier

    Gartner forutser 5 områder hvor bedriftsledere må utnytte kunstig intelligens strategisk for å få fart på digitale forretningsinitiativer.

    Les flere artikler om Big Data & Analytics
    Unngå julekrasj

    Tre tips som kan redde julehandelen din

    "Sørg alltid for å ha utstyr som fungerer" og to andre gode råd som redder din nettbutikk eller fysiske butikk fra å krasje under presset fra julehandelen, får du om du leser videre.

    Cloud

    Skyen kommer til sin rett

    Skyen gir ny fleksibilitet til høyeffektive databehandlingsmiljøer.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Styrk din detaljhandelsvirksomhet med AI i skyen

    Et modulbasert detaljhandelssystem for kunstig intelligens hjelper deg med å komme tettere på kundene, gir mye funksjonalitet utenfor boksen og oppdateres automatisk.

    Les flere artikler om Cloud
    CFO

    Slik oprettholder du innflytelsen som CFO

    For en CFO er grunnleggende oversikt over din bedrift utover det økonomiske aspekt avgjørende for å opprettholde din innflytelse som økonomidirektør.

    Cyber extortion

    Cyber-utpressingen kommer nærmere

    Kriminelle har fått mange nye muligheter til utpressing via nettet, fordi de digitale enhetene nå er en del av hverdagen vår. Hvilke mottiltak har bedriftene?

    CIO

    Kjære CIO: Hvorfor endringsagenter er dine viktigste medhjelpere

    Digitaliseringen handler først og fremst om å endre kulturer. Derfor må en CIO først og fremst alliere seg med endringsagenter.

    Les flere artikler om Endringsledelse
    Teknologi

    Nye teknologier leverer konkurransefortrinn

    Hvordan kan selskaper oppnå innovasjon med virtuell og utvidet virkelighet? Hvilken verdi kan droner tilføre? Og hva med kunstig intelligens? Få svarene her.

    CIO teknologi

    Nye teknologier enhver CIO bør kjenne til

    Hvilke nye teknologier bør enhver CIO kjenne til? Få svarene her.

    Teknologiens superhelte

    Kjenner du til teknologiens superhelter?

    Digitale plattformer bygges raskt ved hjelp av teknologiens superhelter. Hvem er de og hva slags superkrefter har de? Bli kjent med dem her.

    Les flere artikler om Internet of Things
    Cyber extortion

    Cyber-utpressingen kommer nærmere

    Kriminelle har fått mange nye muligheter til utpressing via nettet, fordi de digitale enhetene nå er en del av hverdagen vår. Hvilke mottiltak har bedriftene?

    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    CIO

    Kjære CIO: Hvorfor endringsagenter er dine viktigste medhjelpere

    Digitaliseringen handler først og fremst om å endre kulturer. Derfor må en CIO først og fremst alliere seg med endringsagenter.

    Les flere artikler om IT-utvikling og løsninger
    GDPR EU personvernlov Jan Sandtrø

    Hard Brexit gir GDPR-trøbbel

    Forlater England EU uten avtale, såkalt hard Brexit, kan man ikke lenger overføre personopplysninger til UK. Det får store konsekvenser for bedrifter med engelsk forretning. Her får du fem råd.

    Gartner Mike Harris ITxpo

    Gartner: De viktigste teknologitrendene for 2019

    Gartner har plukket ut de ti strategisk viktigste teknologitrendene for 2019. I den andre av to artikler får du de fem siste IT-trendene.

    Satya Nadella Microsoft Dynamics GDPR compliant

    Skyplattformer gir GDPR-frykt

    Microsoft understreker at Dynamics 365 vil følge EUs nye personvernforordning, GDPR.

    Les flere artikler om Persondata | GDPR
    Cyber extortion

    Cyber-utpressingen kommer nærmere

    Kriminelle har fått mange nye muligheter til utpressing via nettet, fordi de digitale enhetene nå er en del av hverdagen vår. Hvilke mottiltak har bedriftene?

    Unngå julekrasj

    Tre tips som kan redde julehandelen din

    "Sørg alltid for å ha utstyr som fungerer" og to andre gode råd som redder din nettbutikk eller fysiske butikk fra å krasje under presset fra julehandelen, får du om du leser videre.

    Blockchain

    Utarbeide en blokkjede-strategi for bedriften

    Bedrifter vurderer i større grad blokkjede-teknologi for å forbedre sikkerheten og åpenheten rundt transaksjoner, men det krever riktig strategi.

    Les flere artikler om Sikkerhet
    • Datadrevet produksjon
    • Digital omstilling
    • Prosessoptimering
    • Roboter
    • Supply Chain Management
    Smart factory

    Koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen

    Produsenter har mye å vinne på å koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen.

    Smart factory

    Kan smarte fabrikker forbedre kundeopplevelsen?

    Smarte fabrikker aktivert av Industri 4.0 kan utnytte fordelene ved tilkoblede, intelligente systemer for å endre kundeopplevelsen.

    Business Central Finance & Operations

    ERP til produksjonen: Dynamics 365 Business Central vs. Dynamics 365 Finance & Operations

    Hva er forskjellen på Dynamics 365 Business Central og Dynamics 365 Finance & Operations? Hvordan kan de styrke produksjonen din? Få svarene her.

    Les flere artikler om Datadrevet produksjon
    Smart factory

    Koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen

    Produsenter har mye å vinne på å koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen.

    Smart factory

    Kan smarte fabrikker forbedre kundeopplevelsen?

    Smarte fabrikker aktivert av Industri 4.0 kan utnytte fordelene ved tilkoblede, intelligente systemer for å endre kundeopplevelsen.

    Kontra-Industriell

    Kontra-Industriell Revolusjon

    Vi vitner en Kontra-Industriell revolusjon. Immateriell eiendom utgjør nå grunnlag for verdiskaping. Les mer om revolusjonens opprinnelse og konsekvenser her.

    Les flere artikler om Digital omstilling
    Smart factory

    Koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen

    Produsenter har mye å vinne på å koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen.

    Smart factory

    Kan smarte fabrikker forbedre kundeopplevelsen?

    Smarte fabrikker aktivert av Industri 4.0 kan utnytte fordelene ved tilkoblede, intelligente systemer for å endre kundeopplevelsen.

    Business Central Finance & Operations

    ERP til produksjonen: Dynamics 365 Business Central vs. Dynamics 365 Finance & Operations

    Hva er forskjellen på Dynamics 365 Business Central og Dynamics 365 Finance & Operations? Hvordan kan de styrke produksjonen din? Få svarene her.

    Les flere artikler om Prosessoptimering
    Smart factory

    Koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen

    Produsenter har mye å vinne på å koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen.

    Smart factory

    Kan smarte fabrikker forbedre kundeopplevelsen?

    Smarte fabrikker aktivert av Industri 4.0 kan utnytte fordelene ved tilkoblede, intelligente systemer for å endre kundeopplevelsen.

    Intelligent produktion

    Utfordringer med smart tilkoblet produksjon

    Omstilling fra et tradisjonelt samlebånd til smart tilkoblet produksjon er svære greier for en virksomhet. Her er noen av risikoene mange bedrifter møter når de prøver å gjennomføre dette.

    Les flere artikler om Roboter
    Smart factory

    Koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen

    Produsenter har mye å vinne på å koble den smarte fabrikken til kundeopplevelsen.

    Smart factory

    Kan smarte fabrikker forbedre kundeopplevelsen?

    Smarte fabrikker aktivert av Industri 4.0 kan utnytte fordelene ved tilkoblede, intelligente systemer for å endre kundeopplevelsen.

    Business Central Finance & Operations

    ERP til produksjonen: Dynamics 365 Business Central vs. Dynamics 365 Finance & Operations

    Hva er forskjellen på Dynamics 365 Business Central og Dynamics 365 Finance & Operations? Hvordan kan de styrke produksjonen din? Få svarene her.

    Les flere artikler om Supply Chain Management
    • Omnichannel
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundelojalitet
    • IT-utvikling og løsninger
    • Kundeopplevelse
    • Retailtrends
    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    POS Clienteling

    Clienteling: hva det er, og hvorfor du trenger det i detaljhandelen

    Clienteling sørger for at den personlige kontakten er tilbake i butikkene. Det betyr at når kundene ønsker praktisk assistanse, kan medarbeiderne dine tilby det.

    Slik selger du til moderne forbrukere

    Slik selger du til moderne forbrukere

    Salget øker hvis du gir moderne forbrukere uavhengighet, mening og hjertelag. Se hva det betyr og hvordan du kan gi dem det.

    Les flere artikler om Omnichannel
    Retail

    Fremtiden til detaljhandel

    Hvilke endringer vil kreves av detaljhandelen fremover? Les her for en veiledning til moderne detaljhandel.

    WMS-platform retail

    5 tips: Slik velger du WMS-plattform for detaljhandelen

    Det kan være en lang og vanskelig prosess å velge og implementere riktig WMS-plattform for detaljhandelen. Her får du 5 tips til å treffe riktig.

    Marketing Dynamics 365

    Slik styrkes marketing din med Dynamics 365

    Tilpass markedsføringen! Dynamics 365 for Marketing er et effektivt verktøy som henter ut all bedriftens data og gir kundene en perfekt og personlig kundeopplevelse.

    Les flere artikler om Marketing
    SaaS

    Fem grunner til hvorfor enhver detaljhandler bør velge SaaS

    SaaS (Programvare som Tjeneste) tilbyr fordeler uten like for moderne detaljhandel. Her er fem gode grunner til hvorfor du bør innføre SaaS.

    Retail machine learning

    Teknologi-begrep enhver moderne detaljhandler bør kunne.

    Med nyskapende teknologi følger nye begreper. Her er en innføring i betydningen og bruksområdene til de mest sentrale begrepene du som detaljhandler bør kunne.

    POS Clienteling

    Clienteling: hva det er, og hvorfor du trenger det i detaljhandelen

    Clienteling sørger for at den personlige kontakten er tilbake i butikkene. Det betyr at når kundene ønsker praktisk assistanse, kan medarbeiderne dine tilby det.

    Les flere artikler om Enabling employees
    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    Gjør kalr for Black Friday

    Slik lykkes du med Black Friday

    Er du teknologisk klar for årets store kjøpefest? Retailekspert Anders Trege gir deg fem tips før Black Friday.

    Retail machine learning

    Teknologi-begrep enhver moderne detaljhandler bør kunne.

    Med nyskapende teknologi følger nye begreper. Her er en innføring i betydningen og bruksområdene til de mest sentrale begrepene du som detaljhandler bør kunne.

    Les flere artikler om E-commerce
    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    Unngå julekrasj

    Tre tips som kan redde julehandelen din

    "Sørg alltid for å ha utstyr som fungerer" og to andre gode råd som redder din nettbutikk eller fysiske butikk fra å krasje under presset fra julehandelen, får du om du leser videre.

    Gjør kalr for Black Friday

    Slik lykkes du med Black Friday

    Er du teknologisk klar for årets store kjøpefest? Retailekspert Anders Trege gir deg fem tips før Black Friday.

    Les flere artikler om Kundelojalitet
    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    Unngå julekrasj

    Tre tips som kan redde julehandelen din

    "Sørg alltid for å ha utstyr som fungerer" og to andre gode råd som redder din nettbutikk eller fysiske butikk fra å krasje under presset fra julehandelen, får du om du leser videre.

    Gjør kalr for Black Friday

    Slik lykkes du med Black Friday

    Er du teknologisk klar for årets store kjøpefest? Retailekspert Anders Trege gir deg fem tips før Black Friday.

    Les flere artikler om IT-utvikling og løsninger
    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    Unngå julekrasj

    Tre tips som kan redde julehandelen din

    "Sørg alltid for å ha utstyr som fungerer" og to andre gode råd som redder din nettbutikk eller fysiske butikk fra å krasje under presset fra julehandelen, får du om du leser videre.

    Gjør kalr for Black Friday

    Slik lykkes du med Black Friday

    Er du teknologisk klar for årets store kjøpefest? Retailekspert Anders Trege gir deg fem tips før Black Friday.

    Les flere artikler om Kundeopplevelse
    Julehandelen detailhandel retail

    Retaileksperten: 6 tips før julehandelen

    Julehandelen: Hva må detaljhandelen tenke over for å lykkes? Retailekspert Anders Trege deler sine beste tips.

    Gjør kalr for Black Friday

    Slik lykkes du med Black Friday

    Er du teknologisk klar for årets store kjøpefest? Retailekspert Anders Trege gir deg fem tips før Black Friday.

    SaaS

    Fem grunner til hvorfor enhver detaljhandler bør velge SaaS

    SaaS (Programvare som Tjeneste) tilbyr fordeler uten like for moderne detaljhandel. Her er fem gode grunner til hvorfor du bør innføre SaaS.

    Les flere artikler om Retailtrends
    • Temaer
      • Automasjon
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Endringsledelse
      • Internet of Things
      • IT-utvikling og løsninger
      • Persondata | GDPR
      • Sikkerhet
    • Manufacturing
      • Datadrevet produksjon
      • Digital omstilling
      • Prosessoptimering
      • Roboter
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnichannel
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundelojalitet
      • IT-utvikling og løsninger
      • Kundeopplevelse
      • Retailtrends
      • Om TransformationTools
      • NO DK SE
      • TransformationTools - inspirasjon til digital transformasjon
      • Riktig personalisering gir flere kunder
      • 18. desember 2017
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Omnichannel
      • Kundelojalitet
      • IT-utvikling og løsninger
      • Kundeopplevelse
      • Retailtrends

      Riktig personalisering gir flere kunder

      Gi skreddersydde kundeopplevelser med riktig databruk

      Retail big data personalisering kundeopplevelse

      Aldri få nok data: Med datainnsamling og -analyse kan man gi en personlig handleopplevelse. FOTO: Gettyimages

      Leif Håvar Kvande Leif Håvar Kvande
      Om Leif Håvar Kvande

      Leif Håvar Kvande har han blant annet jobbet i nesten ti år som journalist i og redaktør for EG Norge, Finansavisens IT-seksjon, som IT-konsulent i Atea og som journalist og redaktør i flere blader og magasiner.

       

      Kontakt og følg Leif Håvar Kvande

      • Email: lehkv@eg.no

      Utvalgte artikler

      Den nye kassasystemlova - det haster med systemoppgradering

      Av: Leif Håvar Kvande

      Kassasystemlova Retail butikk svart omsetning

      Slik lykkes du med transformasjon, innovasjon og langsiktig vekst

      Av: Leif Håvar Kvande

      Anette Mellbye digital transformasjon

      Oversikt over GDPR

      Av: Leif Håvar Kvande

      Jan Sandtrø Oversikt over GDPR

      Se alle artikler av Leif Håvar Kvande

      Standard varer og standardiserte opplevelser er ikke godt nok for dagens kunder: folk blir mer og mer opptatt av personaliserte varer og skreddersydde tjenester.

      Les hvordan datainnsamling og IT-løsninger kan hjelpe deg til å gi personaliserte kundeopplevelser.

       

       

      La oss ta en titt på dagens IT-trender, for eksempel, 3D-printing. 3D-printing gjør det mulig for hver og en å designe og lage egne, unike produkter med minimal tidsbruk. Eller ha-på-teknologi (wearables), som tilpasser seg hver enkelt sin kropp og behov. Personlige produkter blir stadig vanligere i markedet.

      Det gjelder ikke bare produkter. Folk forventer i større grad at også handleopplevelsen skreddersys til ens forventninger og ønsker.

      Disse trendene gjør det tøft for alle innen retail. Problemet er at du ikke bare kan våkne opp en dag og bestemme deg for at nå skal vi starte med personalisert handel. Skal du tilby skreddersydde varer og tjenester, må du evne å samle inn, analysere og korrekt vurdere kundedata. Deretter må man lage en god strategi og få på plass riktig teknologi.

       

      Det handler om data

      Til å begynne med trenger du data fra dine kunder – mye data. "Du kan aldri få for mye informasjon – mer er helt klart bedre enn mindre," sa Amazons IT-direktør Werner Vogels til BBC forleden. "Jo, mer data du kan samle inn, desto mer personalisert handleopplevelse kan du gi."

      Amazon kan mer enn de fleste rundt data og personalisering. Det understrekes av David Selinger, ekspert på personlig innhold og adm. direktør i RichRelevance, som sier: "I 2004 brukte Amazon data og informasjon bedre enn de fleste butikker og kjeder gjør i dag."

      Den gode nyheten er at det er relativt enkelt å samle inn data, fordi forbrukerne deler gjerne personlig informasjon med butikkjedene.

      • En global undersøkelse gjort av Microsoft viste at 40 prosent vil at brands samler inn og analyserer data for å gi en forbedret handleopplevelse.
      • En eMarketer-undersøkelse viste at over halvparten av kundene kjøper mer fra butikker som foreslår produkter basert på kundenes nett- og kjøpshistorikk.
      • Ifølge en BlueHornet-rapport forventer 75 prosent av de handlende å få personlige eposter fra butikkene hvor de er kunder basert på webhistorikk og nettkjøp.

       

      Til syvende og sist er målet med personalisering å få folk til å føle seg som en spesiell og utvalgt kunde, ikke som en ufrivillig deltager i et reality-show.

       

      Sett sammen informasjonen

      Imidlertid er det ikke nok bare å samle inn data. En av de største utfordringene er å koble kundenes profiler med data fra forskjellige kilder. I praksis er alle forbrukere aktive – de surfer, finner informasjon, handler – i mange ulike kanaler. Om du bare sporer kundene dine i én kanal, kan du ende opp med å kun gi dem en halvveis personlig kundeopplevelse. For eksempel vise frem klær i deres størrelse på din nettbutikk, og sende dem eposter med varer som ikke har noe å gjøre med verken kundenes smak eller kjøpshistorikk. Du tenker kanskje at det er bedre med litt personalisering, enn ingen personalisering, men der tar du feil. Når din kundekommunikasjon bare er halvveis personlig, blir inntrykket av ditt brand også bare halvveis. Du risikerer endog å ødelegge all kommunikasjon. Skal du gi en helhetlig opplevelse av ditt varemerke, må du nå kundene under hele kundereisen, i alle de ulike kanalene.

      Start med å hente informasjon fra flere kilder. Du kan for eksempel be om pålogging når kundene besøker nettbutikken. Husk bare å gi kundene noe tilbake i bytte for personlig informasjon, for eksempel gjør det mulig for de påloggede å legge produkter i en ønskeliste eller at de kan legge varer i handlekurven uavhengig av enhetene de bruker.

      Teknologi gjør det enklere å samle inn informasjon. Suksessfulle butikkjeder har integrerte forretningssystemer, som kobler sammen de ulike salgskanalene. Dermed kan man se alt salg og alle kundedata i sanntid i systemet, uavhengig uansett om det kommer fra POS, nettbutikk eller app. Denne kunnskapen gir store fordeler: Kosmetikkjeden Lush bruker sanntidskundedata og -salgsstatistikk for å bedre vareplassering og butikkenes planogram. Lush-medarbeiderne endrer plasseringen av utvalgte varer basert på salgsdata i de enkelte butikkene; kombinasjonen av produkter som det viser seg selger godt, blir plassert ved siden av hverandre.

       

      Jo, mer data du kan samle inn, desto mer personalisert handleopplevelse kan du gi Werner Vogels, Amazon

       

      Splitt opp

      Når du har fått en oversikt over dine kunders profil, lag kundegrupper. Del kundene opp i grupper sortert etter dine produktkategorier: alder, kjønn, bosted (klima kan være relevant om du eksempelvis selger sportsutstyr eller mote). Husk å få med deg kjøpshistorikken; du bør nok ikke sende reklame for diamantbelagte ur til kunder som vanligvis handler plastklokker – og vice versa.

       

      Sett i sammenheng

      Når på døgnet er det dine kunder vanligvis handler? Hvilke produkter er tilgjengelig i hans lokale butikk eller kan leveres hjem til ham gratis? Har kunden flyttet? Alle disse kontekstuelle faktorene er viktige når du skal levere en meningsfull, personlig handleopplevelse. Hvis du har en kunde som normalt har logget inn fra Kristiansand og handlet bikinier og sommerklær, men som nylig endret leveringsadresse til Mosjøen, bør det ringe en bjelle. Da er det ikke smart å bruke fjorårets handlemønster som grunnlag for personaliserte tilbud.

       

      Få hjelp fra teknologien

      Heldigvis trenger du ikke selv å analysere alle dine data. I dag finnes det kraftfulle IT-tjenester som kan brukes til å kverne gjennom kundedata med fornuftige forslag. Microsofts Machine Learning Studio, som Microsofts tekniske direktør Luis Cabrera introduserte på siste conneXion, er en slik tjeneste. Det er bare å laste opp data til Microsofts skytjeneste og kjøre det dataanalyseprogrammet som passer best til det man ønsker å få svar på. Man kan gjøre ulike analyser avhengig av hva man ønsker å finne ut: forstå kundene bedre, forutse etterspørsel eller å lage personaliserte anbefalinger.

      For butikkjeder som har samlet inn data og vet hvordan de skal bruke dem, er det store muligheter.

       

      Big Brother? Nei, takk

      Personalisering er flott og alle ønsker at butikkene kjenner oss igjen som en verdifull kunde – opp til et visst punkt.

      Tenk deg at du er på en reise i utlandet og går inn i en skobutikk, en fysisk utgave av en nettbutikk hvor du ofte handler. I det du går inn døra, hilser butikkmedarbeideren deg velkommen: "God formiddag herr Hansen, velkommen til London!" Hvordan ville du reagert?

      1. Wow, for en fantastisk, personlig service!

      Eller

      2. I alle dager! Hvordan vet han hva jeg heter og hvor jeg kommer fra?

      Den tenkte historien over, er teknologisk mulig, for eksempel om kunden har lastet ned butikkjedens app på sin smarttelefon. Selv om teknologien gjør det mulig å yte slik service, vil nok de fleste oppleve et slikt nivå av personalisering som påtrengende og sannsynligvis en smule skummelt.

      Selv om du ikke går så langt i personaliseringen, husk å bevare noen grenser. Folk liker best å være litt anonyme på nettet og de ønsker ikke å bli gjenkjent umiddelbart på tvers av de ulike kanalene. Til syvende og sist er målet med personalisering å få folk til å føle seg som en spesiell og utvalgt kunde, ikke som en ufrivillig deltager i et reality-show.

      Her kan du lese om hvordan EG kan hjelpe retail inn i fremtiden.

      Artikkelen er skrevet av Giada Pezzini, og hentet fra LS Retails blogg.

       

      • Del

      Utnytt de digitale forretningsmulighetene

      Meld deg opp til våre nyheter fra DXC Technology, og få strategisk inspirasjon samt konkrete forslag til hvordan din virksomhet best utnytter de digitale mulighetene - direkte i din innboks.


      Hos DXC har vi spennende tilbud og nyheter om våre produkter, løsninger og tjenester, som vi vil orientere deg om via e-mail. Vi bruker dine opplysninger til å forutsi hva du kan være interessert i. Vi behandler dine data med respekt, og du kan lese om vår databehandling på vår side om privatlivspolitikk.

       

      Når du forplikter deg til DXCs databehandling gir du samtidig DXC muligheten til å markedsføre skreddersydd innhold til deg. Databehandling gir DXC mulighet til å bruke dine opplysninger til å levere det mest relevante innholdet og opplevelser fra våre websider. Denne tillatelsen kan trekkes tilbake når som helst. For flere opplysninger om hvordan informasjonen brukes, se DXC's privatlivspolitikk.

       ERP Technology value matrix 2017
      Microsoft Dynamics 365 Satya Nadella Microsoft inspire 2017
      Artikkel

      Microsoft Dynamics roadmap: Fra forretningssystem til dataplattform

      – ERP handler ikke lenger om produkter eller systemer, men om plattformen vi utvikler, sier Microsofts direktør for forretningssystemer. Her forteller om planene for Microsoft Dynamics 365....

      • CxO
      • CEO
      • CIO
      • Endringsledelse
      • IT-utvikling og løsninger
      • Sikkerhet
      • Cloud
      • Machine Learning
      fremtidens motebransje
      Artikkel

      Google: 6 trender som påvirker fremtidens motebransje

      Inspirasjon og personlig handleopplevelse blir viktigere for fremtidens konsument. Det sa Googles Michael Haswell under et foredrag om fremtidens motebransje Dansk Mode og Textil Topmøde 2017....

      • Omnichannel
      • Marketing
      • Kundelojalitet
      • Kundeopplevelse
      • Retailtrends
      Skyskolen
      Artikkel

      Skyskolen del 4: Slik trygger du IT-sikkerheten fra hovedkontor til butikk

      Skytjenester og GDPR gjør IT-sikkerhet viktigere enn noensinne i detaljhandelen. Les om skyskolen på TransformationTools.no....

      • Sikkerhet
      • Cloud
      • IT-utvikling og løsninger
      • Retailtrends
      Slik forbereder Varner seg på GDPR
      Artikkel

      Varner kler seg for GDPR

      Den norske motegiganten Varner står bak kjeder som Dressmann, Cubus og Bik Bok. Her kan du lese hvordan de blir klar for GDPR, EUs nye personvernforordning....

      • Marketing
      • Persondata | GDPR
      • Kundeopplevelse
      • Retailtrends
      Andre leser også
      ERP Microsoft Dynamics 365

      Microsoft Dynamics roadmap: I 2018 kommer NAV som skytjeneste

      Cloud Manufacturing

      Skyen gjør småbedriftene til industrikjemper

      Microsoft Dynamics 365 Satya Nadella Microsoft inspire 2017

      Microsoft Dynamics roadmap: Fra forretningssystem til dataplattform

      Dynamics 365 for marketing
      TRANSFORMATIONTOOLS C/O DXC Technology
      +47 21 63 40 00
      Personopplysningspolicy